lauantai 18. joulukuuta 2021

Sateenkaaresta syvänsiniseen

Jos olen tässä

silmiesi alla

mitä tunnet 

kenet näet

huudanko pimeään

silmiesi alla


Mihin kaikki katoaa

yhdessä hetkessä tämä tunne

on jotain aivan muuta

sateenkaaresta syvänsiniseen 

jään hohtavaan kylmyyteen 

polttavan punaiseen tuleen


Jos olen tässä

mikä tekee minusta elävän

ehkä sykkivä sydän

vielä toimivat keuhkot

pienet solut

vai kenties vain sinä


Onko ihmistä ilman muita

milloin kenestäkin tulee merkittävä

tai voiko sitä mitata

merkittävyyden määritelmä on kai mysteeri

johon ei ole yleispätevää vastausta

jokainen määrittelee sen itse


Jos olen tässä

olenko sinulle yhdentekevä

katoanko samalla tavalla kuin kaikki muutkin

vai saanko tilaa ajatuksissasi

vienkö sitä joltain toiselta

joka ei ole yhdentekevä


En tiedä

kuka tai mikä olen muille

ehkä varjoissa liikkuva

valoa kaihtava

säikky eläin

joka ei todistele mitään 


Jos olen tässä

juuri itselleni

taistelen todistaakseni 

etten ole merkityksetön

vaikka olkapäällä huutavaa oliota

olisi tavattoman helppoa uskoa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro mielipiteesi ❤