perjantai 5. heinäkuuta 2019

Ahdistus

Muutamana päivänä mua on ahdistanut jotenkin tosi paljon. On tuntunut siltä, ettei henki kulje kunnolla, tuntuu siltä, että seinät kaatuu päälle ja kaikki asiat kääntyy huonosti mun kannalta. Vaikka eihän se niin ole, se vain tuntuu siltä.

Ja siksi mun pää meinaa välillä hajota siihen ahdistukseen.

Yhtenä iltana mä olin menossa nukkumaan, ja levottomuus valtasi mun mieleni. En saanut unta ilman ASMR-videota. Oli pakko ottaa kuulokkeet ja puhelin esille, ja kuunnella ensin pari kertaa KUUMAAn Tuiki Tuiki-kappale, ja sen jälkeen hyräily ASMR-video. Se on ollut mun luottovideo viimeisen kuukauden ajan.

Eilen iltapäivällä ahdisti tosi paljon. Edes lenkillä käyminen ei auttanut. Piti yrittää huijata mieli pois niiden ahdistavien juttujen ääreltä. Lauloin, soitin Syksyn Säveltä, leivoin äidin kanssa jne. Mut aina tekemisen loppuessa ahdistus kaivautui takaisin.

Mun paras ystävä sitä ehdotti mulle. Hän ehdotti mulle Sekasin-chattiä, https://sekasin247.fi/

Ja tänä aamuna mä kävin siellä juttelemassa. Helpotti aika hitosti.

Mä uskon, että sinne voi mennä juttelemaan ihan mistä huolesta vaan. Isoista ja pienistä. Ei siihen tarvita mitään megalomaanista ongelmaa tai huolta. Pienikin huoli riittää. Siellä saa jutella asiasta ihan rauhassa. Itse puhuin siellä melkein tunnin, ja aika meni tosi nopeasti.

Viimeiset puoli vuotta on ollut raskaita mulle. Siksi musta on äärettömän ihanaa, että on tuollainen paikka, jonne voi mennä juttelemaan. Ja viimein mä käytin sitä myös itsekin.


Välillä tunnelissa ei näy ollenkaan valoa. Se on pelottavaa, kun ahdistaa. Kaikkea ei tarvitse kantaa yksin. Muistakaa se. Muistutan samalla itseäni tästä, sillä liian usein kannan liikaa asioita harteillani.  

Yhdessä meillä on voimaa taistella. Yksin ei tarvitse selvitä. Ikinä.

6 kommenttia:

  1. mulla on ollu tänään aika vaikee päivä ja samaistun noihin ajatuksiin vahvasti ❤ toi sekasin-chat on kyllä niin hyvä ja oon saanu sieltä kans apua

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kyllä niin hienoa, että on olemassa tuollainen paikka, jossa voi käydä juttelemassa. Tsemppiä! ❤

      Poista
  2. Mullekkin tosi tuttuja fiiliksiä just lähipäiviltä ja itekki oon muutaman kerran käyttäny tota sekasin-chattia ja se on aina kyllä auttanu! Tulee aina semmone fiilis että ne haluaa kuunnella ja auttaa sua. Tsemppiä sulle! ❣️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on niin totta, et tulee sellainen fiilis, että ne oikeesti haluaa kuunnella sitä, mitä sulla on mielen päällä. Tsemppiä sinnekin! ❤

      Poista
  3. samaistun niin paljon. pitää yrittää chattia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tsemppiä! ❤ Kannattaa kyllä koittaa tota chattia, vaikka siellä voi kyllä joskus odottamaan aika kauan.

      Poista

Kerro mielipiteesi ❤