maanantai 5. joulukuuta 2022

Muutoksen äärellä

Olen tässä

melkein kyyneleet silmissä

muutoksen äärellä

uuden aikakauden lähettyvillä

aikaa vain viikkoja

vaikka hetki sitten oli kuukausia


Niin pitkään olen miettinyt tätä aikaa

millaista elämäni olisi

silti arvioinut väärin

sillä olen tässä

yhtä haavoittuvaisena ja hajalla

pelokkaana, päättäväisenä, varovaisen innostuneena



Osaan lisätä lasinpesunestettä ja katsoa öljyt

mutta epäyhtälön ratkaisu tuottaa päänvaivaa

ja huomaan

etten oikeastaan tiedä mistään mitään

vaikka lapsena kuvittelin niin

yleissivistyksen tuoman tuskan unohtaen


Olen tässä

yhdessä hetkessä valmiina kaikkeen

sitten sängyllä kerälle kääriytyneenä

ja hiljalleen ymmärrän kuvan muuttuneen

enkä katso vain lasta

vaan jotain uutta ja hapuilevaa


Olen sama ja eri

muutoksen edessä pelokas ja rohkea, kuitenkin varovainen

vaikka vielä hetken

avaan TI-Nspiren ja taistelen epäyhtälöiden parissa

arvioin tulevaisuutta tuttua maisemaa katsoen

tietäen varmaksi vain oman epävarmuuteni

4 kommenttia:

Kerro mielipiteesi ❤